cedillas ایران آمریکا اسرائیل اسرائیل

cedillas: ایران آمریکا اسرائیل اسرائیل بین الملل اسرائیل نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری حرکت روی طناب نازک زندگی

مینی سریال تلویزیونی «رلیک» یک بار دیگر بحث قاتلان زنجیره ای را لااقل در صدر امور سینمایی و برنامه های تلویزیونی در غرب قرار داده و این در حالی است که در 10 سال

حرکت روی طناب نازک زندگی

حرکت روی طناب نازک زندگی

عبارات مهم : زندگی

مینی سریال تلویزیونی «رلیک» یک بار دیگر بحث قاتلان زنجیره ای را لااقل در صدر امور سینمایی و برنامه های تلویزیونی در غرب قرار داده و این در حالی است که در 10 سال اخیر مجموعه های طولانی و مینی سریال هایی از این دست و البته با تأثیرگذاری های زیاد و اندک کم نداشته ایم. در «Rellik» که به شش قسمت 105دقیقه ای تقسیم شده است و ترتیب و روال قصه گویی به شکل برعکس است و ما از امروز به گذشته سفر می کنیم و با شیوه قصه گویی فلاش بک از رویدادهای تحقق یافته مطلع می شویم، یک کارآگاه با هوش پلیس بریتانیا به نام گابریل مارکهام (با بازی ریچارد دورمر) را در مرکز اتفاقات داریم و او مردی است که عزم راسخ دارد. یک قاتل زنجیره ای یا سریالی را که چندی پیش در حمله ای با اسید به وی لطمات جسمی و معنوی آشکاری را وارد ساخته، اسیر قانون و زندانی کند و از این طریق زخم های عمیق خود را التیام بخشد. این مینی سریال ابتدا به ما می گوید که قاتل زنجیره ای مورد بحث احتمالاً طی حملات اکتشافی مارکهام و همکارانش جان باخته و دیگر در قید حیات نیست و سپس با رجوع به گذشته و تشریح آنچه روی داده، ما را به سوی افشای راز هایی مهم به پیش می راند و این احتمال مهم را قوت می بخشد که شاید هم قاتل مورد اشاره نمرده و هنوز در قید حیات باشد.

در تیمی که مارکهام را در راه سخت تقابل با این قاتل مخوف همراهی می کند، همکارانی مثل ایلین (جودی بالفور) که تازه به واحد محل کار مارکهام اضافه شده است و مدیر پلیس منطقه (ری استیونسون) که خود راز های متعددی در زندگی اش دارد، نیز عضویت دارند و تکاپوی آنها آخر رازی را برملا می کند که هیچ کس انتظار آن را نداشته و تکان دهنده و فوت آفرین هست. جودی بالفور که در نقش ایلین شپارد متخصص ردیابی خلافکاران حضوری محسوس و موفق در مجموعه «رلیک» دارد و به عنوان هنرمندی که با سریال پلیسی پرطرفدار «کارآگاه حقیقی» نیز مرتبط بوده است و در سریال های «Quarry» و «تاج» نیز نقش های مهمی را عهده دار بوده، راجع به دنیای اسرارآمیز «رلیک»حرف های زیادی جهت گفتن دارد.

بالفور می گوید: هنگامی که تازه وارد «رلیک» و فضای آن شده است بودم، از هر جهت نسبت به حقایق و پرسشها آن احساس بی اطلاعی می کردم و کل تجربه نخستین من نیز به حضوری ناقص در یک اپیزود این سریال منحصر می شود و عنوان آن قسمت اطراف همکاری من و کاراکتر ریچارد دورمر بود. سم میلر که کارگردانی آن اپیزود را برعهده داشت، بارها با من صحبت کرد و حاصل آن همه صحبت و دقیق شدن روی مباحث چیزی است که در قسمت های بعدی این مجموعه دیده اید. سؤالی که دائماً در آن قسمت اطراف کاراکتر من تکرار می شد، این بود که آیا در جنایات روی داده مقصر و سهیم بوده ام یا خیر. حسن و شاید هم عیب این سریال ها این است که در اکثر قسمت های آن اتفاقی می افتد که ناقص یا کامل کننده رویدادهای قبلی است و هر بار یک افشاگری و مسأله تازه روی می دهد.

حرکت روی طناب نازک زندگی

استرسی که اندک نیست
شاید هم جودی بالفور قصد کوچک نشان دادن تعلیق و استرسی را داشته باشد که اطراف تخلفات احتمالی وی و کشف آن به وسیله مسئولان به وجود می آید و این مینی سریال را به پیش می راند و بدون آن بسیاری از نکات جالب آن رنگ خواهد باخت. بالفور این احتمال را رد نمی کند که شک فزاینده تماشاگران به وی زاده ارتباط ها و اتفاقاتی است که دائماً در مسیر حرکت او و در روند شکل گیری قصه روی می دهد ولی حتی خود او نیز بارها احساس کرده است که یک جای ماجرا می لنگد و قضایا کامل و براق نیست و شک ها نسبت به کاراکتر وی محونشدنی هست. این البته روش و فرمول طراحی و ارائه داستان های پلیسی ای از این دست است و به اعتقاد بالفور همه چیز به گونه ای تنظیم شده است است که قاتل سریالی این داستان زمانی سر برآورد که پرسشها به اوج شدت و حدت خود رسیده هست. یک وجه مهم جهت ثمر دادن این تلاش ها و هیجان زا شدن هرچه زیاد اتفاقات، ارتباط کاراکترهای بالفور و ریچارد دورمر است و احتمال ها و تنش ها اطراف این ارتباط مسأله ای است که می تواند قصه را تا آخر جهت بینندگان جالب نگه دارد و در موقع کشف سیمای فرد قاتل یک شوک به آنها وارد کند.

پایه های استحکام
بالفور اعتقاد دارد هماهنگی و حرکت یکدست او و دورمر در طول این مینی سریال این ارتباط را به اوج بهره دهی خود می رساند و تکوین ماجراها را به شکل مطلوب در می آورد. او می گوید: دورمر اعتقاد داشت که نقش او در این مینی سریال از سخت ترین مواردی است که در عمر هنری اش تجربه کرده است و شاید همین مسأله باشد که موجب قوام زیاد این اثر هنری و حساسیت و قوت کارها شده است هست. البته او به عنوان یک ایرلندی شوخ طبعی های مرتبط با این ملت را هم دارد و ما از وجوه متفاوت وی جهت کامل شدن کارها بهره گرفتیم.

در دنیایی دیگر
اما این مینی سریال پر رمز و راز تنها مرتبه ورود جودی بالفور به داستان های جنایی و فیلم های مرتبط با آن نیست و او جهت ادامه ماجراهای «کارآگاه حقیقی» نیز مد نظر واقع شده است است و در فصل سوم آن هم نقش آفرینی خواهد کرد.

در این سریال هم اتفاقات بر اساس بارز ترین پرونده های جنایی است و البته سوژه ها نه واحد بلکه متعدد است و هر بار به مسأله ای متفاوت ورود و مسئله موجود حل می شود ولی بالفور به این مورد نیز به چشم یک پدیده جنایی روز نگاه می کند و به واقعه ای که ثابت می کند زندگی های کنونی به مثابه حرکت روی طنابی نازک است و هیچ چیز آن با یقین و احساس امنیت همراه نیست و هر لحظه ممکن است اتفاقی بیفتد که شاهرگ های حیاتی را قطع و ادامه زندگی را ناممکن کند و اینکه افسران و پلیس های به تصویر کشیده شده است در «کارآگاه حقیقی» تا چه میزان سرسخت و کمال طلب اند تغییری در این ماجرا به وجود نمی آورد و زندگی ها همان قدر از دست آدم ها گریزان است که فوت به آنها نزدیک.

مینی سریال تلویزیونی «رلیک» یک بار دیگر بحث قاتلان زنجیره ای را لااقل در صدر امور سینمایی و برنامه های تلویزیونی در غرب قرار داده و این در حالی است که در 10 سال

دقت وسواس وار
بالفور می گوید: من کارهای پلیسی شبکه HBO را هر لحظه پسندیده ام و در مورد کارآگاه حقیقی هم باید متذکر شوم که هرچند فصل اول را دوست داشتم ولی فصل دوم چندان دلخواهم نبود. مجموعه این پرسشها مرا به سوی فصل سوم سوق داد و آن هم در شرایطی که همه چیز این مجموعه شکل گرفته و سرجای خود نشسته است و اضافه کردن هرچیز بنیادین به عنوان کار مشکل خواهد بود. تفاوت آشکار «کارآگاه حقیقی» با سایر آثار پلیسی تلویزیونی سال های اخیر دقت وسواس واری است که صرف تدوین داستان ها و نحوه ارائه تصویری آن می شود و در کمتر سریال دیگری در تاریخ طولانی سریال سازی های پلیسی در امریکا چنین دقتی به کار گرفته شده است و آن دقت هم موجب نقض وجوه جالب و رؤیایی و خیالی یک داستان نشده هست. بواقع «کارآگاه حقیقی» شما را تنها با هیجانات صرف و حساسیت های لحظه ای همسو نمی سازد بلکه علت و برهان ارائه می دهد وکارها را با دقت به پیش می برد و به هر عنوان و نوع برخوردی جایگاه سزاوار آن را ارزانی می دارد. البته درعصر فعلی، تنظیم سریال ها و فیلمسازی ها در شبکه های غیر قابل شمارش تلویزیونی در دنیا و بویژه در امریکای شمالی اگر از این سلاح ها استفاده نشود کارها لنگ خواهد ماند و بواقع نیز متون تکراری در بعضی سریال ها و برنامه های دیگر تلویزیونی به حد و گونه ای است که جهت موفقیت باید حتماً به نوآوری روی آورد و از تکرار گذشته ها دوری جست، این یک اصل مهم جهت رسیدن به موفقیت کامل است.

روزنامه ایران

واژه های کلیدی: زندگی | سریال | سریالی | مجموعه | قاتل سریالی | اخبار فرهنگی و هنری

برای دانلود باید در سایت ثبت نام کنید و احراز هویت را انجام دهید.
دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار